czwartek, 20 kwietnia 2017

Boczniaki w sosie z czosnkiem niedźwiedzim

Po świętach nie mogę już patrzeć na mięso i wszelkie szynki, kiełbaski... przyszła pora na dania bezmięsne. Dostałam smaka na grzyby, do wyboru były pieczarki białe, brązowe lub boczniaki, ale że pieczarki są takie codzienne, powszechne, to wybrałam boczniaki. Uwielbiam je w panierce, jak schabwy. Tym razem jednak, chciałam spróbować, zrobić je w sosie. Sos jest prosty, na bazie śmietanki i naturalnego serka kremowego, który świetnie zagęszcza sos. Smak podkręca dodatek czosnku niedźwiedziego i czerwonego pieprzu. Do sosu polecam kaszę orkiszową. Pychotkaaa! :-))

Jeszcze przed świętami dotarła do mnie ogrooomna paczka, dostałam moje wymarzone stare dechy, takie prawdziwe, nie żadne tam bejcowane czy malowane, deski zniszczone naturalnym użytkowaniem, może oplatały ogrody albo wiejskie obejścia... Lubię unikaty, jedyne w swoim rodzaju, niepowtarzalne. W paczce, pomiędzy dechami znalazłam niespodziankę! - dębową deskę do krojenia z instrukcją jej użytkowania, to dopiero piękna rzecz! Już wiem, że deska będzie częstym "gościem" na moich zdjęciach. Po deski, deseczki, dechy, i inne cudeńka zgłaszajcie się do Pana Grzegorza z Graciarni - każde marzenie wydłubie starannie w drewnie :-))




Składniki:
500 g boczniaków ostrygowatych
80 g czosnku niedźwiedziego
150 g kremowego serka naturalnego, 
typu philadelphia
200 g słodkiej śmietanki
1-2 łyżki masła do smażenia
sól 
1 łyżeczka ziaren czerwonego pieprzu

Wykonanie:

1. Boczniaki oczyść szczoteczką, nie należy ich myć w wodzie, by nie utracić aromatu. Grzyby pokrój w paski. Na patelni rozpuść masło, wrzuć grzyby i smaż, aż zrobią się miękkie i puszczą soki. 

2. Liście czosnku przemyj, osusz, pokrój w mniejsze kawałki, dodaj do grzybów. Wlej śmietankę, zagotuj, dodaj serek i mieszaj, aż serek się rozpuści. Sos dopraw solą i czerwonym pieprzem. Podawaj z kaszą.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na blogu!