sobota, 25 lipca 2015

Kremowe lody z czarną porzeczką

Lody są rewelacyjne!! Nie trzeba ich mieszać, a będą kremowe i gładkie. Są proste w przygotowaniu. Owoce czarnej porzeczki zerwałam z własnego, tarasowego krzaczka. Krzaczek wsadziłam rok temu, a już tego roku cieszyłam się z owoców. Co prawda była to mała miseczka, ale jak na tak młodą roślinę, nie mogłam oczekiwać, że będą to kilogramy. Przypuszczam, że następne lata będą coraz bardziej urodzajne.



Składniki:
150 g czarnej porzeczki (bez szypułek)
200 g jogurtu greckiego
200 g słodkiej śmietanki
300 g mleka skondensowanego słodzonego

Wykonanie:

1. Porzeczki przełóż do garnuszka, rozgnieć lekko widelcem, dodaj 2 łyżki wody. Gotuj na wolnym ogniu aż się całkowicie rozpadną i zgęstnieją. W trakcie gotowania mieszaj często. Porzeczki przetrzyj na sicie z drobnymi oczkami. Ostudż całkowicie.

2. Mus porzeczkowy wymieszaj z jogurtem greckim. Całość przełóż do misy miksera, dodaj słodką śmietankę i mleko skondensowane. Ubijaj, aż masa będzie gęsta i puszysta.

3. Masę na lody przełóż do pojemnika i zamroź. Nie trzeba ich mieszać, będą kremowe. Na 10 minut przed podaniem, wyłóż lody z zamrażalnika, wtedy można je łatwiej porcjować.

1 komentarz:

  1. Nominowałam Cię do zabawy Liebster Blog Award.http://bajecznakuchnia.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-awar.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu!