piątek, 26 czerwca 2015

Sałatka z makaronem ryżowym, papryką konserwową i oliwkami

Makaron ryżowy jest makaronem drobnym, idealnie nadającym się na sałatki. Do takich sałatek można dodać praktycznie wszystko, ja do dzisiejszej dodałam: paprykę i pieczarki marynowane, smażoną pierś kurczaka, kukurydzę, oliwki czarne i świeże, pachnące latem zioła. Wariacji jest wiele. Smacznego weekendu!


Składniki:
300 g makaronu ryżowego
1 pierś z kurczaka
1 łyżka przyprawy kebab- gyros
1-2 łyżki oleju, do smażenia
170 g pieczarek marynowanych
140 g kukurydzy z puszki
250 g papryki marynowanej
1 cebula dymka ze szczypiorem
10 sztuk oliwek czarnych bez pestek
2 łyżki kopru świeżego
1 łyżka natki pietruszki
sól do smaku
czarny pieprz mielony
3-4 łyżki majonezu

Wykonanie:

1. Pierś pokrój w małą kostkę, posyp przyprawą gyros, usmaż na niewielkiej ilości oleju.

2. Makaron ugotuj w lekko osolonej wodzie, żeby był al dente nie należy go gotować dłużej niż 10-12 minut. Odcedź na sitku i przełóż do miski. Mieszaj by szybciej ostygł.

3. Paprykę odcedź na sitku i jeśli potrzeba pokrój na mniejsze kawałki. Pieczarki, kukurydzę i oliwki również odcedź. Oliwki przekrój na pół.


4. Koper i natkę pietruszki posiekaj drobno. Cebulę dymkę wraz ze szczypiorem pokrój na drobno. Dodaj do reszty sałatki, dodaj też majonez, sól, pieprz, dobrze wymieszaj.




1 komentarz:

  1. Witaj Iwona,masz bardzo ładny blog.Chciałam Ci przekazać,że nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award.Po więcej informacji zapraszam na mój blog:

    http://izabelawkuchni.blogspot.com/search/label/Liebster%20Award

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu!