wtorek, 20 marca 2018

Babka z czerwonymi pomarańczami

Po zakupie formy na babkę musiałam zabrać się za jej jak najszybsze przetestowanie ;-) Kupiłam taką z kominem o śr. 22 cm. Jak ją brałam to oczywiście w ogóle nie myślałam jaką babkę upiekę, bo niby skąd, ani przepisu ani pomysłu. Napisałam na jednym kulinarnym forum o pomoc, bo może ktoś podeśle fajny, sprawdzony przepis....i dostałam odpowiedź: wpisz w google i tyle ;-) Ha ha, no i tak zrobiłam i co? Noooo...tysiące przepisów i weź tu coś wybierz. Koniec końców skleciłam 3 przepisy w jeden (bo to nie miałam tyle masła, a to chciałam wykorzystać pomarańcze...) i wyszła przepyszna, puchata, wilgotna babka! Jestem z niej bardzo zadowolonona, choć bałam się że wyjdzie zakalec. Sami zresztą zobaczcie jak ładnie wygląda, a jak smakuje przekonacie się po upieczeniu ;-)



Składniki:
ciasto:
wszystkie składniki muszą być w temp. pokojowej
4 jajka
1 szkl. cukru
1 szkl. mąki orkiszowej typ 1050
0,5 szkl. mąki krupczatki
0,5 szkl. mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
100 ml oleju słonecznikowego
skórka otarta z 1 pomarańczy
150 ml soku wyciśniętego z czerwonej pomarańczy
(można wziąć zwykłe pomarańcze)
50 ml amaretto

masło do wysmarowania formy
bułka tarta do wysypania formy

Polewa:
2 łyżki masła
2 łyżki mleka
3 łyżki cukru
2 łyżki kakao

Dekoracja:
cząstki i plasterki czerwonej pomarańczy

Wykonanie:

1. W misie miksera umieść jajka i cukier. Ubij, aż masa będzie jasna i puszysta.
2. Dolewaj olej - powoli i strużką, cały czas ubijaj. Dolej sok z pomarańczy i amaretto. Ubij.
3. W osobnej misie przesiej mąki i proszek do pieczenia.
4. Do mokrych składników dodaj suche i wymieszaj łopatką, tylko do połączenia się składników.
5. Formę wysmaruj masłem i wysyp bułką tartą. Przelej ciasto. 
6. Ciasto piecz w nagrzanym do 170 st. C piekarniku ok. 45 minut (do suchego patyczka). Studź w formie.
7. Polewa: wszystkie składniki umieść w garnuszku i zagotuj. Zmniejsz ogień i gotuj z 10 minut, aż polewa zacznie gęstnieć, nie dopuść do przypalenia. Odstaw do przestygnięcia. Ostudzone ciasto dekoruj polewą i pomarańczami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny na blogu!